Forøg din livskvalitet, skab ro og slip de negative tanker

Oplever du tankemylder, søvnproblemer, spændinger i kroppen eller andre stresssymptomer?
Er du frustreret over din situation og har du et ønske om, at det skal være anderledes?

Hvis du kan svare ja til én eller flere af ovenstående, så fortvivl ikke.
Der er kompetent hjælp at hente lige her. 
Jeg har sammensat et helhedsorienteret stressforløb, hvor du både slipper af med dine symptomer og lærer, hvordan du undgår, at de kommer tilbage.

Mange ved ikke, hvad der skal til for at blive stressfri

Resultatet bliver derfor, at når man som stressramt søger hjælp, så bliver man alligevel ikke vedvarende stressfri fordi:
  • Mange behandlere/ terapeuter/ coaches ikke er specialiseret i behandling af stress, og kan derfor kun hjælpe dig med noget af løsningen på dine udfordringer.
  • Man laver mindfulnessøvelser eller yoga, fordi man har læst, at det skulle være godt, men man har ikke lært, hvordan man strategisk kan bruge principperne til at mindske sin stress nu og i fremtiden. 
  • Man går til fx. massage for at fjerne spændinger i nakke og skuldre, men overser at man dermed kun behandler symptomet på stress og ikke årsagen dertil.
Nøglen til at blive stressfri er simpel, men ikke let. 
Det kræver, at du er villig til at arbejde med dig selv og udfordre dine nuværende vaner og overbevisninger.

Anbefaling fra en tidligere klient:

"Min oplevelse af forløbet hos Anna har været præget af ro og tid til at få sat ord på de ting, der har fyldt i mit hoved.

Den største forandring og glæde for mig har været, at jeg har fået synlige beviser for, at mine symptomer rent faktisk kan mindskes, selv efter 2-3 år med stress.

At arbejde med sig selv og stille sig selv de svære spørgsmål er på ingen måde sjovt eller rart, men uanset, hvor du er i processen, lærer du noget nyt. Også ved at mærke, at noget gør mere ondt at skulle tænke over. Det understreger vigtigheden af behovet for at arbejde med det.

Der er noget befriende og trygt ved at blive mødt i en behandling med forståelse og ønske om fremdrift på en rolig facon".


Karen D, Fysioterapeut

Mød Anna

Jeg har de seneste år specialiseret mig i at hjælpe folk med at slippe deres stresssymptomer og opnå større glæde og tilfredshed i deres liv.
Jeg arbejder kun ud fra de mest virksomme værktøjer, som bl.a. læger og psykologer anbefaler. 
Et stressforløb hos mig  består af 4 moduler, som tilsammen giver dig fundamentet for et liv uden stress.
Du skal forvente at bruge ca. 30- 60 min om dagen på øvelser hjemme for at få det bedst mulige resultat.

Jeg hjælper mine klienter med at få:

  • Bedre  relationer til familie, venner og kolleger.
  • Overskud til at prioritere egenomsorg.
  • Bevidsthed om, at når man siger nej til andre, så siger man ja til sig selv.
  • Konkrete strategier der hjælper til at undgå, at travlhed bliver til alvorlig stress.
  • Balance i livet igen og hjælp til at være den bedste udgave af sig selv.

De 3 ting du skal bruge for at blive stressfri nu og i fremtiden

1: Den Rette Viden og de Rette Redskaber

Man skal have specifik viden om stress, så man forstår hvorfor den er opstået. Oftest er der ikke kun en årsag og det er ikke altid man selv er bevidst om alle årsagerne. Ved hjælp af de rette redskaber findes frem til den enkeltes konkrete årsager, hvorefter man kan begynde arbejdet med at ændre de ting, der er nødvendige.

2: Ændre Mindset og Vaner 

Man skal lære at gøre noget andet end, man plejer. Det er vigtigt at lære sine egne ønsker og behov at kende og ikke lade sig styre af, hvad andre tænker eller mener om én. Man skal øve sig i at sige "nej tak" uden at føle sig som egoistisk eller kedelig.
Det handler om at turde tage sig selv og sit helbred alvorligt.

3: Følgeskab og Støtte i Processen

Det er meget svært at ændre sine uhensigtsmæssige vaner og overbevisninger, hvis man er alene om arbejdet, da ens hjerne automatisk vil forsøge at modarbejde én. Det er derfor vigtigt for, at man kan lykkes, at der er én man kan dele sine tanker og refleksioner med undervejs i processen.

Er du i tvivl om, hvor du skal starte for at blive stressfri?

Her er en række gratis materialer til dig, som kan mærke stresssymptomerne i kroppen og sindet, og som ønsker at ændre på situationen.

Miniguide til dig, der har svært ved at sove

Søvn er noget alle har brug for. Når man sover genopbygges kroppen og hjernen udskiller affaldsstoffer.
Hvis man har stress, er søvnproblemer ofte ét af de første symptomer, man oplever.

I denne miniguide får du konkret hjælp til, hvad du kan gøre for at forbedre din søvn.

4 virksomme øvelser mod stress

Disse 4 simple øvelser er velegnet mod stress. 
De kan udføres alene, med familien eller med kollegaerne. 
Man behøver ikke at lave alle øvelser i træk. 
En enkelt gang "klappe-massage" og "stolen" er godt, eller "squat" og et par dybe "vejrtrækningsøvelser" gør underværker.

Flere muligheder for at få hjælp

Følg min Facebook-side

Følg med på min Facebook side Aarhus Stressklinik, hvor jeg løbende lægger vigtig viden omkring stress op.

Stress-konsultation til 0 kr.

Book en stress-konsultation, hvis du ønsker at høre mere om stressbehandlingsforløbet. Samtalen foregår på tlf. og varer ca. 30 min.

Det siger klienterne:

"Jeg har igennem øvelserne fået zoomet ind på, hvor skoen trykkede så at sige – og har lært rigtig meget om hvem jeg faktisk er og hvor jeg er gået alt for meget på kompromis med den person".
- Pernille A, Folkeskolelærer
"Jeg har gået hos en psykolog i en længere periode. Men det her forløb har hjulpet meget mere konkret i forhold til at håndtere min stress og givet mig redskaber jeg kan bruge i mit arbejde".
- Lone T, Forsker ved Aarhus Universitet
"Forløbet har gjort, at jeg kan begynde at mærke mig selv igen. Jeg har lært, at jeg skal passe på mig selv, da der ikke er andre der gør det". 
- Christina J, Leder på bosted
"En del af pakken var NADA-behandlinger. Min erfaring med det inden var, at det ikke havde
nogen effekt på mig. Denne gang var det anderledes, og jeg tror, det er kombinationen af
samtale og NADA, der gør forskellen. Ved en af sessionerne havde jeg smerter i kæben, men
gik derfra stort set uden".
- Katrine D, Sygeplejerske
"Jeg er blevet mere opmærksom på hvilke handlinger, der er gode og dårlige for mig. Og hvilke omstændigheder jeg skal ændre og acceptere.
Jeg er blevet bedre til at fravælge de dårlige aktiviteter. Og til at håndtere mine bekymringer - enten stoppe med at bekymre mig eller handle på det".
- Caroline F, Leder i IT virksomhed
"Jeg har virkelig fået indarbejdet brug af meditation, selv få minutter kan give en effekt. 
At få rettet fokus på kroppen og slippe tanker om i går eller i morgen giver energi og glæde.
Jeg vil anbefale forløbet til alle, som er interesseret i at arbejde på en blivende forandring". 
- Jane H, Pædagog
Har du spørgsmål, så skriv her: anna@aarhusstress.dk
Arhus Stressklinik
Dalsagervej 25c
8250 Egå
TLF. 9394 0604